Novinky Rocky Mountain 2021

Novinky Rocky Mountain 2021

Novinky z Vancouveru

Když navrhujete kola značky Rocky Mountain, nemáte možnost se vymlouvat na nedostatek kvalitních terénů v okolí, takže se to nutně musí projevit na kvalitním výsledku. Rocky Mountain z kanadského Vancouveru byl a je pojem, ať už dáváte přednost klasice v bílo-červeném kabátě s javorovými listy, nebo barevnější současnosti. Rocky pro příští sezónu přináší nejen nové modely, ale také vylepšení těch stávajících nebo pro nás Evropany nově také e-biky, dosud nabízené pouze za oceánem, takže se pojďme podívat na ty nejzásadnější novinky.

Netradičně začneme tím, co dosud nebylo pro Evropu v nabídce, a to elektrickým trailbikem Growler Powerplay s pevným hliníkovým rámem a vlastním 48V motorem DynaMe, známým z celoodpružených elektromodelů. Pluskové sedmadvacítky, přední 130mm zdvih, teleskopická sedlovka a integrovaná 672Wh baterie spolu se 108Nm krouťákem motoru slibují na trailech hodně zábavy. Ti náročnější mohou sáhnout po v Evropě od začátku dostupných osvědčených fullech Instinct Powerplay (zdvihy 150/140 mm) či Altitude Powerplay(zdvihy 160/150 mm) se stejným pohonem, buď s karbonovým nebo hliníkovým rámem, jenž se geometrií takřka neliší od bezmotorových vzorů, aby jezdci nabídl co nejlepší jízdní vlastnosti v náročném terénu.

Když už jsme začali netradičně elektrokoly, tak pokračujeme ještě modelem, který rovněž dosud nebyl v Evropě v nabídce, a to gravelem Solo na hliníkovém rámu, karbonové vidlici a sadě Shimano GRX. Jedno provedení v nabídce, velikosti XS – L a cena 58 tisíc korun, to nezní špatně za „rockyho“.

Co dělá ale tuhle značku tak oblíbenou, jsou určitě celoodpružené modely, které nesou jednak charakteristické provedení zadní stavby, ale také detaily v podobě systému otočné vložky čepu tlumiče RIDE-9™ s možností nastavení až devíti odlišných parametrů geometrie. Enduro Altitude dostalo zcela přepracovaný hliníkový či karbonový rám s novou geometrií pro stále náročnější EWS tratě, kde jezdce rozmazluje zdvihy 170 a 160 mm vpředu a vzadu nebo sedmadvacítkovými koly u velikostí S a M či devětadvacítkami u M, L a XL. Nový rám dostal také model Instinct, jenž bude představen až v únoru, ovšem na základě obou výše zmíněných fullů a jejich rámů bude pro sezónu 2022 upravena i jejich elektrifikovaná verze. Nejvyšší zdvihy a nejtvrdší freeride nasazení představuje Slayerse čtyřmi pozicemi nastavení geometrie RIDE-4™, zdvihy 170 mm na devětadvacítkách, případně 180 mm na sedmadvacítkách v menších velikostech S a M. Opět lze mít karbonový nebo hliníkový rám, pro něž je vždy společná sázka na zadní pružinový tlumič.

Na tvrdší trailový styl, ovšem s pevným rámem, cílí Growler, tedy nemotorizovaný „hardtrail“ na devětadvacítkách s až 150mm předním zdvihem a delší geometrií. Tahle kategorie začíná být stále víc trendy, ovšem kdo by si chtěl vychutnat ryzí XC styl, má možnost v podobě karbonového hardtailu Vertex či celoodpružené legendy Element. Tady se řešil každý detail, takže rám nabídne prostor na dva košíky pro bidon, změnu geometrie RIDE-9™ a přední 120mm, případně 100mm zdvih se 100mm hodnotou vzadu.

Nehledejme silniční kola nebo krosy, to není styl Rocky Mountain, ovšem nabídka dětských kol nadchne asi každého fanouška značky, protože dětské modely vycházejí z dospěláckých předloh a pevné nebo celoodpružené modely jsou opravdu luxusní. Fully Reapers koly 24, 26 nebo 27,5 palce mají všechny klasickou čtyřčepovou zadní stavbu jako jejich dospělé předlohy a nechybí dokonce nastavení RIDE-9™. Čtyřiadvacítka a šestadvacítka mají 130mm zdvihy, sedmadvacítka už nabídne 150 mm vpředu a 140 mm vzadu. Z pevných modelů lze sáhnout po dvacítkách Soul či Vertex, kdy obě mají i čtyřiadvacítkový ekvivalent a stejný průměr kol má i trailový dětský Growler, takže pokud chcete do dětí zainvestovat, nabídka je opravdu zajímavá.

Domácí zastoupení ovšem není pouze o nabídce kompletních kol, ale aktuálně se rozšířily webové stránky www.bikeaction.cz, kde lze najít také archiv starších modelů nebo řadu videí či návodů v češtině. Současně i náhradní díly jako jsou kity čepů zadní stavby či patky rámů nebo servisní díly pro elektrokola je dostupné v míře a rychlosti dodání, jaké tu dosud nebyly, což platí také o prodejním a hlavně servisním zastoupení značky napříč republikou. Rocky Mountain tedy rozhodne nelení, ani ve Vancouveru, ani u nás