Když nadšení z nového e-biku nepolevuje ani po několika měsících…
Horským elektrokolům se ve větší míře věnuji od roku 2019, kdy jsme společně s Tomem Kutinem a Petrem Třešňákem absolvovali první ročník mezinárodní série WES (World Ebike Series), tenkrát na první generaci elektrokol Blizzard od značky Rock Machine. Od té doby urazila terénní elektrokola další kus cesty a vývoj je prakticky nezastavitelný. Protože rád zkouším nové věci, tak při příchodu nové generace pohonu Dyname 4.0 od Rocky Mountain byl model Altitude Powerplay, vzhledem k mému zaměření na jízdu v terénu, jasnou volbou. Rockyho aktuálně jezdím od konce zimy a neutuchající pocit nadšení z jízdy na tomto e-biku mě utvrzuje v tom, že to byla dobrá volba. Konstrukční odlišnost specifického středového pohonu Dyname napovídala hned od počátku tomu, že Rocky Mountain bude pracovat jinak. Jízdní styl v enduro a trail disciplínách klade velké nároky na sílu motoru a také na kvalitu a citlivost torzního čidla a převodovky. Motor na elektrokolech Rocky Mountain je odlišný tím, že právě tyto velmi namáhané komponenty pohonu jsou snadno přístupné a lehce servisovatelné. To bylo asi mým nejzásadnějším kritériem výběru elektrokola od této kanadské značky. Co se týče geometrie, zpracování rámu a výbavy, tak v tomto ohledu Rocky Mountain určuje krok už několik let, takže nebylo co řešit.
VLASTNÍ TUNING
Pro svůj jízdní styl jsem vybral model Altitude Powerplay Carbon 70. Karbonový přední rámový trojúhelník doplňuje hliníková zadní stavba. Rám disponuje zdvihem 160 mm a umožňuje individuální nastavení geometrie pomocí systému RIDE-4 (možnost změny uchycení spodního oka tlumiče) a rovněž možnosti změny délky zadní stavby. Na modelu jsem udělal pár vlastních úprav ve formě výměny komponent. Použil jsem zapletená kola na karbonových ráfcích MAX1 s náboji Spank. A mechanickou řadicí sadu nahradil sadou SRAM GX AXS s bezdrátovým řazením. Poslední individuální úpravou oproti standardní specifikaci je představec Spank s délkou 35 mm. Na funkčním podvozku od amerického Foxu nebylo potřeba nic měnit.
ZAMĚŘENO NA ENDURO
Mám rád funkční věci a tomu odpovídá i výbava mého kola. Rekreační jezdec by asi moc neocenil enduro specific pláště, které celkem dost ovlivňují dojezd elektrokola a pocitově zkrátka moc nejedou. Jsou ale nutností pro agresivní jízdu na trailu a kvalitní grip za každého počasí. Rocky by se určitě dal poskládat i jako hbitý trail bike se zaměřením na co možná nejdelší dojezd. Avšak pro tyto účely daleko lépe poslouží model Instinct Powerplay s nižšími zdvihy. Altitude je čistokrevné enduro, tak proč držet geparda na vodítku, aby se nemohl rozběhnout, no řekněte…? Pro vyznavače hltání kilometrů je určitě dobré zmínit možnost připojení externí baterie, která prodlouží výlet až o 40 nebo 50 %. Pracuje hodně zajímavě, v průběhu jízdy postupně dobíjí hlavní baterii v rámu a na rámovém displeji Jumbotron máte jasný přehled o tom, zda se baterie zrovna dobíjí či nikoli.